Το 1ο Focus Group του MagicSens
Στις 14 Μαΐου 2019 η p-consulting.gr και το ΙΒΕΠΕ ΣΕΒ υλοποίησαν το πρώτο focus group του έργου MagicSens στην Πάτρα. Η ομάδα απαρτιζόταν από εκπαιδευτικούς της Α’ Βάθμιας αλλά και της Β’ Βάθμιας εκπαίδευσης, καθώς και στελέχη Ειδικής Αγωγής και Παράλληλης Στήριξης, στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας. Η συνάντηση έγινε στις εγκαταστάσεις του ΙΒΕΠΕ ΣΕΒ στο κέντρο της Πάτρας.
Αναλύθηκαν αρκετά οι τρόποι, που οι εκπαιδευτικοί εντοπίζουν τις Μαθησιακές Δυσκολίες στους μαθητές τους, αλλά και οι διαδικασίες που μετέπειτα ακολουθούνται. Οι εκπαιδευτικοί ανέλυσαν το τυπικό και το ουσιαστικό κομμάτι και αντάλλαξαν εμπειρίες μεταξύ τους. Υπήρξε εποικοδομητική συζήτηση για τη σχέση γονέα και δασκάλου καθώς και για τα προβλήματα που εμφανίζονται στο σύστημα.
Οι εκπαιδευτικοί μας
Εντυπωσιακό είναι το γεγονός ότι, ενώ το πρωτόκολλο τυπικά εμφανίζεται αρκετά ολοκληρωμένο, η υλοποίησή του μπορεί να δεχτεί αρκετές παρεμβάσεις ώστε να καλύπτονται όσο το δυνατόν περισσότερα είδη μαθησιακών δυσκολιών.
ακόμη πιο εντυπωσιακό είναι το γεγονός ότι οι εκπαιδευτικοί πέραν του μαθήματος επιλογής “Ειδική Αγωγή” στο Πανεπιστήμιο, δεν υποχρεούνται σε κάποια άλλη μετεκπαίδευση για τις Μαθησιακές Δυσκολίες…
Έτσι ενώ ο δάσκαλος μπορεί εύκολα να εντοπίσει το είδος της Μαθησιακής Δυσκολίας στο μαθητή, υπολείπεται σε δεξιότητες και τεχνικές αφενός για το κομμάτι το μαθησιακό αλλά και της ένταξης. Δυστυχώς μέχρι σήμερα δεν υπάρχουν ψυχολόγοι και κοινωνικοί λειτουργοί σε κάθε Δημοτικό Σχολείο (κάτι που θα αλλάξει άμεσα καθώς οι προσλήψεις τους ήδη έχουν ξεκινήσει).
Είναι αρκετά ικανοποιητικό όμως που οι δάσκαλοι που συμμετείχαν στο focus group έχουν εις βάθος γνώση για το τι γνωρίζουν αλλά και τι πρέπει να μάθουν, προκειμένου να είναι ακόμη πιο αποτελεσματικοί στο ολοένα και αυξανόμενο φαινόμενο της ύπαρξης μαθητών με Μαθησιακές Δυσκολίες.
οι εκπαιδευτικοί μας έχουν εις βάθος γνώση για το τι γνωρίζουν αλλά και τι πρέπει να μάθουν και το MagicSens θα τους δώσει αυτή τη δυνατότητα…
Το MagisSens
Το πρόγραμμα MagicSens είναι ένα πρόγραμμα Erasmus+ KA2 και αφορά στη δημιουργία ενός ευέλικτου εκπαιδευτικού προγράμματος με τεχνικές και καλές πρακτικές για να βοηθήσει στην ανάπτυξη των δεξιοτήτων των εκπαιδευτικών για το πως μπορούν να στηρίξουν και να ενισχύσουν μαθητές που εμφανίζουν Μαθησιακές Δυσκολίες. Συμμετέχουν φορείς από Ρουμανία, Ιταλία, Ιρλανδία και Ελλάδα, ενώ η p-consulting.gr έχει αναλάβει όλο το ψηφιακό μέρος του προγράμματος.
Απόρροια της συζήτησης αυτής είναι νέες συναντήσεις, κατά τη διάρκεια της έναρξης του νέου ακαδημαϊκού έτους με τη συμμετοχή ακόμη περισσότερων εκπαιδευτικών και στελεχών της Ειδικής Αγωγής αλλά και της Παράλληλης Στήριξης.