2ον: Customer Segments (Πελάτες)
- Για ποιες πελατειακές ομάδες δημιουργούμε αξία;
- Ποιοι είναι οι πιο σημαντικοί μας πελάτες;
- Πως διαφοροποιούνται δημογραφικά και ψυχογραφικά;
Το Business Model Canvas είναι ένα πρότυπο στρατηγικής διαχείρισης για την ανάπτυξη νέων ή την τεκμηρίωση υφιστάμενων επιχειρηματικών μοντέλων. Πρόκειται για μια οπτικοποιημένη παρουσίαση συνοπτικών στοιχείων και δεδομένων που περιγράφουν την αξία, την υποδομή, τους πελάτες και τα οικονομικά δεδομένα μιας επιχείρησης ή ενός προϊόντος. Βοηθά τις επιχειρήσεις να ευθυγραμμίσουν τις δραστηριότητές τους με την απεικόνιση πιθανών συμβιβασμών ή ακόμη και την λήψη στρατηγικών αποφάσεων. Το επιχειρηματικό μοντέλο καμβά προτάθηκε αρχικά από τον Αλέξανδρο Osterwalder κι από τότε πολλές μικρές παραλλαγές του έχουν εμφανιστεί.
Αναφέραμε πριν την έννοια της οπτικοποίησης. Αυτή προσφέρει πολύ εύκολα και γρήγορα τα καίρια σημεία σε κάθε μια από τις παραπάνω κατηγορίες που πρέπει να συμπληρώσουμε. Με τον τρόπο αυτό και αφού συμπληρώσει κανείς τα πλαίσια του business model canvas “βλέπει” συνοπτικά τα δεδομένα του.
Έτσι ο επιχειρηματίας μπορεί να δει τα συν και πλην των δεδομένων του. Το σημαντικότερο δε, χωρίς να πρέπει να εφαρμόσει στην πραγματική ζωή της επιχειρήσης τις σκέψεις που έχει.
Είναι καλύτερα πριν εφαρμόσεις τα σχέδιά σου να έχεις μια μικρή γεύση του που μπορεί να σε οδηγήσουν.
Μεγάλη σημασία έχει και η σειρά με την οποία συμπληρώνονται τα πεδία που βρίσκονται στο business model canvas. Ακολουθείστε την παρακάτω σειρά:
Βασικό στοιχείο στην επιχειρηματικότητα είναι να συνυπάρχει το ρίσκο του ενστίκτου με τη σταθερότητα των δεδομένων!