Από την απαρχή του Δυτικού κόσμου, η εκμάθηση ξένων γλωσσών θεωρούταν βασικό κομμάτι της εκπαίδευσης. Από την Αρχαία Ρώμη έως την Αναγέννηση και από το Βυζάντιο έως τη Βιομηχανική Επανάσταση, οι ξένες γλώσσες χρησιμοποιούνταν ως μέθοδος επικοινωνίας ή και ως ένδειξη μόρφωσης της αστικής ελίτ. Στη σημερινή εποχή, οι λόγοι για τους οποίους κάποιος μαθαίνει μια γλώσσα, ποικίλουν. Μια, όμως, είναι η αλήθεια. Σήμερα, περισσότερο από κάθε άλλη εποχή, οι κοινωνίες σε κάθε γωνιά του κόσμου, προστάζουν τη διδασκαλία ξένων γλωσσών και μάλιστα από πολύ μικρές ηλικίες. Στις περισσότερες Ευρωπαϊκές χώρες, η εισαγωγή της πρώτης ξένης γλώσσας γίνεται από το Νηπιαγωγείο ακόμα. Τι γίνεται όμως με εκείνα τα παιδιά που βρίσκουν δύσκολη την εκμάθηση μέχρι και της δικής τους γλώσσας; Πώς αντιμετωπίζουμε και βοηθάμε τα παιδιά με δυσκολίες στη μάθηση;
Οι μαθησιακές δυσκολίες έχουν το χαρακτηριστικό να μεγεθύνονται μόλις ο μαθητής έρθει σε επαφή με μια άλλη γλώσσα. Ακόμα και στην πρώτη επαφή, η δυσκολία γίνεται εξόφθαλμη και αβάσταχτη. Για αυτόν τον λόγο, δεν είναι λίγες οι φορές που αυτοί οι μαθητές παραιτούνται κάθε προσπάθειας. Σε αυτό το σημείο οφείλει να επέμβει ο δάσκαλος και να δείξει στο παιδί όλους εκείνους τους τρόπους που θα τον καταστήσουν ικανό να υπερβεί τον εαυτό του και να κατακτήσει τη γλώσσα όπως ακριβώς και οι υπόλοιποι συμμαθητές του.
Το έργο FOCUS, αναγνωρίζοντας τα εμπόδια που δημιουργούνται στους μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες, δίνει έμφαση στη επανεκπαίδευση των δασκάλων οι οποίοι συχνά δεν είναι κατάλληλα εξοπλισμένοι με τις σωστές μεθόδους αντιμετώπισης. Η διαδικτυακή βάση δεδομένων, που στήνεται καθώς μιλάμε, στοχεύει στην στήριξη των δασκάλων με αποδεδειγμένα λειτουργικές μεθόδους διδασκαλίας ώστε οι εκπαιδευτικοί να προσαρμόσουν το μάθημά τους στις εξατομικευμένες ανάγκες των μαθητών τους. Οι δάσκαλοι θα έχουν τη δυνατότητα περιήγησης ανάμεσα σε πληθώρα μεθόδων και τεχνικών εγκεκριμένες από τους εταίρους ώστε να επιλέξουν εκείνες που θεωρούν οι ίδιοι αποτελεσματικές.
Η βάση δεδομένων του FOCUS θα αποτελέσει ένα σημαντικό εργαλείο που θα μπορεί εύκολα να χρησιμοποιηθεί σε οποιαδήποτε γωνιά του κόσμου από οποιονδήποτε δάσκαλο ξένων γλωσσών μιας και θα είναι μεταφρασμένη σε έξι διαφορετικές γλώσσες (Αγγλικά, Ιταλικά, Ισπανικά, Σλοβενικά, Λιθουανικά, Ελληνικά). Το ποθητό αποτέλεσμα είναι κατά κύριο λόγο η μετατροπή όλων των ξενόγλωσσων αιθουσών σε συμπεριληπτικές, γεμάτες με παιδιά που χαίρονται να συμμετέχουν και να μαθαίνουν, όπως επίσης στόχος μας είναι η παροχή βοήθειας στους δασκάλους ώστε να γίνουν πρωτοπόροι της ειδικής εκπαίδευσης χρησιμοποιώντας καινοτόμες μεθόδους προσέγγισης.
Δεν χωράει αμφιβολία ότι η συμπερίληψη, με σεβασμό στην ιδιαιτερότητα, θα έπρεπε να είναι προτεραιότητα των σχολείων εδώ και πολλές δεκαετίες. Πλέον, όμως, με τις γνώσεις που έχουμε αποκτήσει, δεν υπάρχει καμία δικαιολογία να αφήνουμε τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες αβοήθητα. Είναι μοναδική ευκαιρία, μέσω του εγχειρήματος FOCUS, οι δάσκαλοι να αρπάξουν όλες αυτές τις γνώσεις και να δείξουν τον δρόμο στους μαθητές για να ανθίσουν μέσα σε ένα περιβάλλον που τους ενθαρρύνει και τους επιβραβεύει.