Είναι τελικά απαραίτητο το SEO για μια επιχείρηση;
Όσο η τεχνολογία αλλάζει και εξελίσσεται, τόσο αλλάζουν και τα εργαλεία που έχουν στη διάθεση τους οι επιχειρήσεις για να επεκταθούν και να προβληθούν, τόσο σε τοπικό όσο και σε παγκόσμιο επίπεδο. Ένα από αυτά τα εργαλεία που διαθέτουν οι επιχειρήσεις, είναι η βελτιστοποίηση ιστοσελίδων για τις μηχανές αναζήτησης ή αλλιώς το πολύ γνωστό σε όλους SEO ( search engine optimization).
Ο όρος βελτιστοποίηση ιστοσελίδων για τις μηχανές αναζήτησης ή SEO, είναι στους περισσότερους γνωστός, αλλά δεν είναι λίγες οι φορές, που επικρατεί μια σύγχυση για τη χρησιμότητα του. Υπάρχουν πολλά άρθρα, tutorials, e-books, whitepapers, social media groups που συζητούν και προτείνουν τις καλύτερες τεχνικές SEO, και πως μπορούν αυτές να εφαρμοστούν στις εκάστοτε ανάγκες κάθε επιχείρησης.
Είναι όμως τελικά απαραίτητο το SEO για μια επιχείρηση;
Η απάντηση μπορεί να φαντάζει εύκολη, και κάποιοι θα έδιναν την με ένα απλό ναι ή όχι. Η αλήθεια είναι, το να καταφέρει μια επιχείρηση να φέρει το site της στην πρώτη σελίδα, στην πιο δημοφιλή μηχανή αναζήτησης Google© ,μόνο εύκολη υπόθεση δεν είναι. Θέλει αρκετή δουλειά, πολλές φορές γνώση ειδικού και σίγουρα μια καλοσχεδιασμένη καμπάνια για να επιτευχθούν τα επιθυμητά αποτελέσματα.
Υπάρχουν όμως κάποια βήματα που αν τα ακολουθήσει μια επιχείρηση, θα έχει πολύ περισσότερες πιθανότητες να ανέβει στις μηχανές αναζήτησης.
Η πιο δημοφιλής μηχανή αναζήτησης, η Google, επιβραβεύει τα websites που έχουν ποιοτικό περιεχόμενο. Φυσικά, καλύτερη μεταχείριση και πιθανότητες να βρεθούν στην πρώτη σελίδα, έχουν και τα websites που είναι φιλικά προς τα κινητά (mobile friendly). Για αυτό, καλό είναι μια επιχείρηση να επενδύει λίγο περισσότερο στην κατασκευή της ιστοσελίδας της, ώστε να είναι φιλική προς τους χρήστες και φυσικά συμβατό με όλες τις συσκευές.
Επίσης, υπάρχουν μερικές συμβουλές για να διατηρηθεί μια ιστοσελίδα ψηλά στην μηχανή αναζήτησης, και που είναι σχετικά εύκολες στην εφαρμογή καθώς μπορούν να εφαρμοστούν ακόμα και με βασική γνώση του αντικειμένου.
Social Media
Ένα εύστοχο και επιτυχημένο περιεχόμενο είναι αυτό που δίνει το κλειδί για να δημιουργηθεί μια σχέση εμπιστοσύνης με τους χρήστες. Η δημοτικότητα που μπορεί να αποκτηθεί στα κοινωνικά δίκτυα, μπορεί να απογειώσει την επισκεψιμότητα στην ιστοσελίδα.
WordPress©
Δεν είναι απαραίτητο να έχει κάποιος γνώσεις προγραμματισμού για να καταφέρει να βελτιώσει την απόδοση της ιστοσελίδας του. Το WordPress© δίνει τη δυνατότητα με κάποια tools και plugins, να έχει ο κάθε χρήστης δωρεάν τα επιθυμητά αποτελέσματα.
Keywords
Η δημιουργία εύστοχου περιεχομένου είναι πολύ σημαντική για την ανάδειξη της ιστοσελίδας και κατ’ επέκταση της επιχείρησης. Η χρήση των σωστών λέξεων, των λέξεων κλειδιών, κάνει πολύ πιο εύκολη τη διαδικασία. Καλό είναι να συμβουλεύεστε και κάποιο online tool για να έχετε σαφή εικόνα για τις λέξεις που ταιριάζουν στην κάθε περίπτωση (Keywords).
Google Webmaster Tool.
Η Google έχει σχεδιάσει κάποια εργαλεία για την καλύτερη διαχείριση του SEO. Τα περισσότερα από αυτά είναι σχεδιασμένα από ειδικούς και προσφέρουν μια πολύ καλή εικόνα για το τι ακριβώς χρειάζεται κάθε επιχείρηση ξεχωριστά. Ένα από αυτά είναι και το Google Webmaster Tool.
Η χρήση του SEO μπορεί να λειτουργήσει καταλυτικά για την ανάδειξη της επιχείρησης, αρκεί να γίνει με το σωστό τρόπο και τις σωστές τεχνικές. Κάθε επιχείρηση, μικρή ή μεγάλη μπορεί να επωφεληθεί από τα τεχνολογικά εργαλεία και το διαδίκτυο.
Π.Γ.Α. & Ε. Λ.