Preloader logo

social media & επιχειρηματικότητα

Μπορώ να αναδείξω την επιχείρηση μου μέσω των κοινωνικών δικτύων;


Ένα μεγάλο στοίχημα για κάθε startup επιχείρηση αλλά και για κάθε επιχείρηση που θέλει να προσελκύει συνεχώς νέους πελάτες είναι η επιτυχημένη προβολή της. Υπάρχουν αρκετοί τρόποι προβολής, πολύ συχνά όμως, το κόστος προβολής είναι μεγάλο για μια startup και για μια μικρή επιχείρηση. Το κόστος μιας διαφημιστικής καμπάνιας, π.χ. μέσω τηλεοπτικών διαφημίσεων, είναι απαγορευτικό για τις επιχειρήσεις που κάνουν τα πρώτα τους επιχειρηματικά βήματα ή εκείνες που διαθέτουν περιορισμένο κεφάλαιο.

Στο όχι και τόσο μακρινό παρελθόν, αυτό θα ήταν πρόβλημα για πολλές επιχειρήσεις. Πλέον όμως, οι επιχειρηματίες διαθέτουν ένα μεγάλο όπλο στα χέρια τους, που δεν είναι άλλο από τα social media. Μια σχετικά πρόσφατη έρευνα της eurostat, δίνει σημαντικές πληροφορίες για την χρήση του διαδικτύου.

Μπορούν τα κοινωνικά δίκτυα να βοηθήσουν τις επιχειρήσεις να φτάσουν στο καταναλωτικό κοινό που τους ενδιαφέρει (target group) άμεσα και με μηδενικό ή πολύ μικρό κόστος, μέσω των social media;

Η θετική απάντηση δεν θα αποτελέσει και μεγάλη έκπληξη, εφόσον η σημαντικότητα των κοινωνικών δικτύων στην προβολή των νεοσύστατων και μικρών επιχειρήσεων είναι πλέον γεγονός. Τα κοινωνικά δίκτυα εξελίχθηκαν από ιστοσελίδες που περνάς ευχάριστα τον ελεύθερο χρόνο σου, σε σημαντικούς συμμάχους της επιχειρηματικότητας.

Ένα μεγάλο ερώτημα που προκύπτει είναι, πως μπορώ να αναδείξω επιτυχημένα την επιχείρηση μου και να πετύχω την δέσμευση του κοινού που με ενδιαφέρει, μέσω των κοινωνικών δικτύων;

Επιλογή της κατάλληλης πλατφόρμας.

Η κάθε πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης, έχει διαφορετική χρήση και προσελκύει διαφορετικό κοινό. Για παράδειγμα, το Facebook χρησιμοποιείται πιο πολύ για την επικοινωνία μεταξύ φίλων και οικογένειας, το Instagram για την δημοσίευση φωτογραφιών, το Twitter για δημοσίευση ενημερωτικού κυρίως περιεχομένου και τα LinkedIn και Google+ για επαγγελματική χρήση. Για αυτό τον λόγο, η επιλογή τους πρέπει να γίνεται με προσοχή και προσέγγιση τους πρέπει να είναι διαφορετική.

Επιλογή του κατάλληλου target group.

Στην επιλογή της κατάλληλης πλατφόρμας για την κάθε επιχείρηση πολύ σημαντικό ρόλο παίζει η στόχευση στο καταναλωτικό κοινό που μας ενδιαφέρει. Όταν αποφασίσουμε ποιο είναι το target group μας τότε γίνεται και πιο ξεκάθαρο ποια πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης μας ταιριάζει περισσότερο.

Δέσμευση και περιεχόμενο.

Από την στιγμή που μια επιχείρηση θα αποφασίσει να ξεκινήσει την προβολή της μέσω των social media θα πρέπει να δεσμευτεί απέναντι στους πελάτες και τους εν δυνάμει πελάτες της. Η ροή του περιεχομένου πρέπει να είναι ομαλή και το ίδιο το περιεχόμενο να είναι ουσιαστικό και ενδιαφέρον. Σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία, το περιεχόμενο που αρέσει περισσότερο στους καταναλωτές είναι οι φωτογραφίες και τα βίντεο.

Συχνότητα αναρτήσεων.

Όταν βέβαια λέμε, η ροή του περιεχομένου να είναι ομαλή, δεν σημαίνει ότι πρέπει να γίνεται και καταιγισμός αναρτήσεων (posts). Επειδή οι υπερβολές και σε αυτήν την περίπτωση έχουν τα αντίθετα αποτελέσματα, καλό θα είναι να υπάρχει μια ισορροπία στο περιεχόμενο αλλά και στην συχνότητα των αναρτήσεων.

Κοινωνικό πρόσωπο.

Όλες οι επιχειρήσεις που ξεκινούν ή ήδη έχουν ξεκινήσει την επιχειρηματική τους πορεία, είναι σημαντικό να έχουν κοινωνικό πρόσωπο. Και στην περίπτωση της παρουσίας της επιχείρησης στα social media, το κοινό ξεχωρίζει επιχειρήσεις που δεν ενδιαφέρονται μόνο να πουλήσουν το προϊόν τους, αλλά ενδιαφέρονται και για το καλό του κοινωνικού συνόλου.

Είναι γεγονός ότι το social media marketing είναι ένα πολύ χρήσιμο εργαλείο υπέρ της επιχειρηματικότητας που ήρθε για να μείνει. Ωστόσο, η χρήση του πρέπει να είναι εξειδικευμένη και διαφορετική ανάλογα με την φύση της εκάστοτε επιχείρησης. Για την αποτελεσματική και επιτυχημένη εφαρμογή τους πρέπει η κάθε επιχείρηση να ανακαλύπτει τι ακριβώς ταιριάζει σε εκείνη. Αρωγός σε αυτή την προσπάθεια, είναι οι επιχειρήσεις που εξειδικεύονται στο social media marketing και μπορούν να προσφέρουν βοήθεια σε startup και μικρές επιχειρήσεις.

Π.Γ.Α. & Ε. Λ.