Τα τελευταία χρόνια, η χρήση ψηφιακών παιχνιδιών στην εκπαίδευση έχει αναδειχθεί σε έναν από τους πιο αποτελεσματικούς τρόπους μάθησης. Στο πλαίσιο του έργου FOCUS, σε λίγους μήνες θα παρουσιαστούν έξι ψηφιακά εκπαιδευτικά παιχνίδια σχεδιασμένα ειδικά για παιδιά ηλικίας 6 έως 12 ετών με μαθησιακές δυσκολίες. Κάθε παιχνίδι θα στοχεύει σε μια διαφορετική ικανότητα που συνήθως είναι ελλιπής σε αυτά τα παιδιά και θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί μέσα στην τάξη ως συμπληρωματικό εργαλείο διδασκαλίας. Ωστόσο, η αξία των παιχνιδιών αυτών δεν περιορίζεται μόνο στους μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες. Εν αναμονή της έλευσης των παιχνιδιών, ας δούμε πώς αυτά μπορούν να αποδειχθούν εξαιρετικά ωφέλιμα για όλα τα παιδιά που μαθαίνουν μια ξένη γλώσσα.
Ένα από τα βασικά πλεονεκτήματα των ψηφιακών εκπαιδευτικών παιχνιδιών είναι ότι κινητοποιούν τα παιδιά μέσω της διασκέδασης. Όταν η μάθηση συνδέεται με το παιχνίδι, οι μαθητές νιώθουν λιγότερο άγχος, συμμετέχουν πιο ενεργά και είναι πιο δεκτικοί στο να κάνουν λάθη και να μαθαίνουν μέσα από αυτά. Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό για την εκμάθηση μιας ξένης γλώσσας, όπου η επανάληψη, η αλληλεπίδραση και η αυτοδιόρθωση αποτελούν κλειδιά για την πρόοδο.
Επιπλέον, τα ψηφιακά παιχνίδια προσφέρουν τη δυνατότητα εξατομίκευσης. Ο κάθε μαθητής μπορεί να παίζει με τον δικό του ρυθμό, να επαναλαμβάνει όσες φορές χρειάζεται και να προσαρμόζει τη μαθησιακή του εμπειρία ανάλογα με τις ανάγκες του. Για τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες, αυτό είναι καθοριστικό, καθώς τους δίνεται ο χρόνος και ο χώρος να εμπεδώσουν το υλικό χωρίς να αισθάνονται ότι μένουν πίσω από τους συμμαθητές τους. Από την άλλη πλευρά, τα παιδιά που προχωρούν πιο γρήγορα έχουν τη δυνατότητα να προχωρούν σε πιο απαιτητικά επίπεδα, ενισχύοντας έτσι τα κίνητρά τους.
Τα εκπαιδευτικά παιχνίδια ενισχύουν επίσης τη συνεργασία μέσα στην τάξη. Ακόμα και όταν ένα παιχνίδι παίζεται ατομικά, η εμπειρία μπορεί να συζητηθεί, να μοιραστεί και να αξιοποιηθεί σε ομαδικές δραστηριότητες. Έτσι καλλιεργείται η αλληλεπίδραση, η ανταλλαγή ιδεών και η κοινωνική μάθηση, στοιχεία που είναι απαραίτητα για την εκμάθηση μιας νέας γλώσσας.
Τέλος, δεν πρέπει να ξεχνάμε τον πολυαισθητηριακό χαρακτήρα αυτών των εργαλείων. Τα παιχνίδια συνδυάζουν εικόνα, ήχο, κίνηση και άμεση ανατροφοδότηση, προσφέροντας μια ολιστική μαθησιακή εμπειρία. Αυτό βοηθά όλους τους μαθητές να συγκρατούν καλύτερα το λεξιλόγιο και τις γλωσσικές δομές, ενώ παράλληλα κάνει τη μαθησιακή διαδικασία πιο ζωντανή και ενδιαφέρουσα.
Με τα ψηφιακά εκπαιδευτικά παιχνίδια που αναπτύσσει το FOCUS, ανοίγεται ένας νέος δρόμος για τη διδασκαλία των ξένων γλωσσών. Ένας δρόμος όπου η μάθηση γίνεται παιχνίδι, η διαφορετικότητα βρίσκει χώρο και κάθε παιδί έχει την ευκαιρία να πετύχει. Μείνετε συντονισμένοι για να γνωρίσετε σύντομα τα νέα εκπαιδευτικά παιχνίδια του FOCUS και να τα δοκιμάσετε στην τάξη σας!