Ο χρόνος προχωράει. Στην δική μας αντίληψη τουλάχιστον, προχωράει μπροστά. Δεν έχουμε βρει, ακόμη, τον τρόπο, να τον γυρίσουμε προς τα πίσω. Και μπορεί πράγματι ο χρόνος να είναι απλά ο καρπός ενός φλογερού έρωτα μεταξύ ύλης και βαρύτητας, αλλά στην δική μας αντίληψη, προχωράει μπροστά. Με απλά λόγια, ο χρόνος επιτρέπει στις καταστάσεις να συμβούν. Ότι συμβαίνει δεν είναι καλό ή κακό, τουλάχιστον όχι με μακροκοσμικούς όρους Συμπαντικής κλίμακας. Στον κόσμο μας βέβαια, τα πράγματα είναι και πάλι διαφορετικά, μιας και, για το καλό όλων, έχουμε θεσπίσει ένα σύνολο, μία λίστα κανόνων και όρων. Η συμφωνία και η τήρηση αυτών είναι ένα διαφορετικό ζήτημα. Η λίστα όμως είναι εκεί για να κρατάει τις ισορροπίες.
Οπότε, όπως αναφέρθηκε, ο χρόνος είναι το όχημα, μέσω του οποίου, ¨συμβαίνουν¨ οι καταστάσεις. Αντίστοιχης όμως σημασίας, είναι, εκτός από τον προγραμματισμό του μέλλοντος, και η ανάλυση του παρελθόντος. Η ανάλυση μας πάνω στο παρελθόν, τα μαθήματα που προκύπτουν, και που στεκόμαστε εμείς σε όλα αυτά, ως ανθρώπινο είδος. Οι τρόποι που επιλέγουμε να εξηγήσουμε, να αναλύσουμε, και να διδαχθούμε μέσω της Ιστορίας και της Πολιτιστικής Κληρονομιάς, και των εποχών που αφήσαμε πίσω μας.
Κοιτάζοντας Πίσω
Λίγο περίπλοκο όλο αυτό. Τόσες πολλές λέξεις για να πούμε απλά ότι, ¨λοιπόν, κοιτάξτε, ας εξετάσουμε με μία γρήγορη ματιά το παρελθόν – δεν χρειάζεται παραπάνω – και για το όνομα του θεού, ας αποφύγουμε τα άσχημα, και ας μάθουμε από τα θετικά¨. Το παρελθόν κουβαλάει πολύτιμες διδαχές, που αξίζουν τον χρόνο και την προσοχή μας. Διδαχές που, εάν τις αναλύσουμε σωστά, είναι σίγουρο ότι θα βελτιώσουν το μέλλον μας.
Αυτός ακριβώς ήταν και ο τρόπος σκέψης των ανθρώπων που βρίσκονται πίσω από το i-School. Η αναγνώριση και η συνειδητοποίηση δηλαδή, της σημαντικότητας και της αξίας της Πολιτιστικής Κληρονομιάς, και το τι έχει να προσφέρει η μελέτη αυτής, στο παρόν και το μέλλον. Και αναγνωρίζοντας την ανάγκη αυτή, γεννήθηκε το παρόν project, με σκοπό την εφαρμογή του ζητήματος στην εκπαιδευτική διαδικασία της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Στοχεύοντας από τη μία στην δημιουργία ενός δικτύου συνεργασίας μεταξύ σχολείων από τη μία, και Πολιτιστικών Ινστιτούτων, κέντρων, και μουσείων από την άλλη.
Κοιτάζοντας Μπροστά
Και έτσι ερχόμαστε στο σήμερα, όπου το i-School παίρνει σάρκα και οστά, βρίσκοντας τον δρόμο του στην εκπαιδευτική πραγματικότητα. Με κάθε μέρα που περνάει, το project ωριμάζει και μεγαλώνει, φτάνοντας λοιπόν στην 2η Διακρατική Συνάντηση της σύμπραξης! Συμβαίνει την στιγμή που διαβάζετε αυτές τις γραμμές, και είναι μία πρώτης τάξεως ευκαιρία, για τους εταίρους να συναντηθούν και να συζητήσουν πάνω στην πρόοδο και εξέλιξη του έργου, και να χαράξουν τον δρόμο που θα ακολουθηθεί από αυτό το σημείο.
Οι εταίροι ασχολούνται και συζητούν λεπτομερώς σχετικά με το εκπαιδευτικό παιχνίδι, το οποίο βρίσκεται υπό ανάπτυξη, την ψηφιακή εκπαιδευτική πλατφόρμα, και φυσικά το εκπαιδευτικό πρόγραμμα, το οποίο εστιάζει σε εκπαιδευτικούς αλλά και σε μαθήτριες και μαθητές. Οι εταίροι εξασφαλίζουν ότι όλα τα παραπάνω, είναι οι καλύτερες εκδοχές του εαυτού τους.
Η Επόμενη Μέρα
Η επόμενη μέρα μας βρίσκει σε έναν δρόμο ξεκάθαρο. Η σύμπραξη είναι ενωμένη με ισχυρούς δεσμούς, συνυπάρχοντας αρμονικά, έχοντας έναν κοινό στόχο. Η ένταξη της Πολιτιστικής Κληρονομιάς στην εκπαίδευση δεν είναι εύκολη αποστολή – δεδομένου ότι η εκπαίδευση είναι από μόνη της ένα θέμα που απαιτεί λεπτούς χειρισμούς – αλλά ο σκοπός είναι δίκαιος, τα εργαλεία υπάρχουν, και οι συμμετέχοντες έχουν την απαραίτητη θέληση. Η περιπέτεια συνεχίζεται!