ευελιξία και προσαρμοστικότητα

pi_biz_flexibility

Που ζούμε;

…σε μια δύσκολη εποχή, λένε όλοι. Αλλά είναι τελικά τόσο δύσκολη σε σύγκριση με τα προηγούμενα χρόνια;

Η απάντηση δεν μπορεί να είναι κατηγορηματικά θετική ή αρνητική. Από τη μια η έκρηξη της τεχνολογίας και οι διατιθέμενες λύσεις σχεδόν σε κάθε επαγγελματική ανάγκη και σε τόσο χαμηλό κόστος μάλλον δίνουν αρνητική απάντηση. Από την άλλη όμως οι ρυθμοί είναι καταιγιστικοί! Δεν είναι και πολύ εύκολο να μείνει κάποιος ενήμερος με όλες αυτές τις εξελίξεις.

Άλλωστε είναι αδύνατο να παραμείνεις ενήμερος με όλα αυτά τα νέα B2B προϊόντα ή υπηρεσίες που προκύπτουν κάθε λίγο. Επίσης είναι αδύνατο να απολάβεις όλο το φάσμα των υπηρεσιών που προκύπτουν από μια εταιρεία έτσι ώστε να πει κανείς ότι η αναλογία value for money είναι θετική.

Τεχνολογική ενημερότητα

Αναλύοντας λίγο περισσότερο τα παραπάνω με σιγουριά μπορούμε να πούμε ότι σήμερα είναι πιο εύκολο και πιο προσιτό από ποτέ να κρατήσεις την εταιρεία σου τεχνολογικά ενήμερη. Είναι πιο εύκολο από ποτέ να παράγεις τα προϊόντα σου ή να παρέχεις τις υπηρεσίες σου ευκολότερα και οικονομικότερα. Είναι πιο εύκολο από ποτέ να επικοινωνείς με τους πελάτες σου, αλλά και να κοινωνείς τα προϊόντα σου. Είναι πιο εύκολο από ποτέ να επεκτείνεις γεωγραφικά τις δραστηριότητές σου σε μέρη που δεν το φανταζόσουν πριν μια πενταετία. Ο πλανήτης πια είναι εύκολα προσβάσιμος.

Εξίσου προσβάσιμα είναι και τα αντίστοιχα εργαλεία που διατίθενται. Πλέον είναι πανεύκολο να αποκτήσεις κάτι και σε ελάχιστο χρόνο να είναι στην πόρτα σου. Πλέον είναι πανεύκολο να αγοράσεις μια υπηρεσία αφού την πλήρωσες ηλεκτρονικά και να τεθεί σε εφαρμογή άμεσα, σύνολο δε της όλης διαδικασίας λιγότερο από 5 λεπτά.  Το κόστος δε είναι σημαντικά χαμηλότερο από ό,τι στο παρελθόν και σε αυτό βοηθάει η εξέλιξη της τεχνολογίας αφενός αλλά πολύ περισσότερο ο ανταγωνισμός που ώθησε σε αυτό!

Αξίζει;

Πόσο όμως είναι αποτελεσματική μια επένδυση σε όλη αυτή την τεχνολογία; Εδώ μάλλον θα πρέπει να αναμορφώσουμε το ερώτημα σε απλούστερη μορφή: Πόσο όμως έχουμε ανάγκη όλη αυτή την τεχνολογία; Και πάλι η απάντηση βασίζεται στον ανταγωνισμό. Συγκεκριμένα θα απαντούσε κάποιος, μα σε αυτό που θα με κάνει παράγω ή να παρέχω οικονομικά ποιοτικά και γρήγορα αυτό που οι πελάτες μου χρειάζονται.

All time classic

Τα ερωτήματα:

γιατί να αγοράσω αυτό το προϊόν?

γιατί να το αγοράσω από σένα?

χρειάζονται συνεχώς απάντηση…

Εξειδίκευση

Στην εποχή που πλέον υπάρχουν τόσοι πολλοί πάροχοι για το ίδιο προϊόν ή υπηρεσία, η H ενασχόληση του ανθρώπου με ένα συγκεκριμένο αντικείμενο και κατά συνέπεια η απόκτηση ειδικών δεξιοτήτων και η συνεχής ενημέρωση είναι απλά επιβεβλημένη. Είναι πολύ δύσκολο ένα κατάστημα που πουλάει παπούτσια σε μια μικρή κωμόπολη να αντισταθεί στη δύναμη ενός κεντρικού ηλεκτρονικού καταστήματος που πουλάει το ίδιο ακριβώς προϊόν σε πολύ χαμηλότερη τιμή. Είναι πολύ δύσκολο μια βιοτεχνία παραγωγής καλσόν να αντισταθεί στη δύναμη μιας μεγάλης βιομηχανίας που αξιοποιεί την ρομποτική παραγωγή μειώνοντας το κόστος και αυξάνοντας την ποιότητα, ενώ ταυτόχρονα οι παραγγελίες γίνονται ηλεκτρονικά (από πελάτες και προμηθευτές) και τα logistics είναι άρτια και σε τόσο χαμηλό κόστος.

Δαυίδ & Γολιάθ

Συνεπώς εδώ αντιλαμβάνεται κανείς ότι δεν είναι πλέον το θέμα μας πώς θα αντιπαλέψουμε τη δύναμη των μεγάλων παραγωγών ή παρόχων, αλλά πώς θα τους συμπληρώσουμε. Με τον τρόπο αυτό επιτυγχάνεται αφενός η επιβίωση αλλά πρωτίστως η διάκριση. Για να συμβεί αυτό θα χρειαστεί να γίνουμε αφενός εξειδικευμένοι ώστε να καταφέρουμε τον εντοπισμό και την κάλυψη της ανάγκης που εμφανίζεται και αφετέρου τεχνολογικά ενήμεροι ώστε να καλύψουμε την συγκεκριμένη ανάγκη ποιοτικά, γρήγορα και οικονομικά.

Η εξειδίκευση λοιπόν είναι το μυστικό στην εξέλιξη της επιχειρηματικότητας σήμερα.

Προσαρμοστικότητα

Οι ανάγκες της καθημερινότητας αλλάζουν ραγδαία και αυτό πρέπει να το αξιοποιήσουμε. Η εξειδίκευση όμως χωρίς την προσαρμοστικότητα είναι θεωρία. Μια θεωρία που για να γίνει αποδοτική πρέπει να γίνει πράξη και κατόπιν πρακτική. Και αυτό επιτυγχάνεται με έξυπνη επένδυση. Επένδυση είναι και ο χρόνος που σκεφτόμαστε, ας αρχίσουμε λοιπόν να σκεφτόμαστε πώς θα είναι η αγορά τα επόμενα πέντε χρόνια, ώστε να μπορέσουμε να αποτελέσουμε μέρος της. Μένοντας προσκολλημένοι στο τι και πως παράγουμε ή παρέχουμε κάτι σήμερα, είναι απλά ξεπερασμένο. Ας προσαρμοστούμε στις ανάγκες του αύριο! Αυτό θα προκύψει αρχίζοντας σιγά σιγά ακούγοντας το ένστικτό μας και βλέποντας χωρίς παρωπίδες το τι συμβαίνει γύρω μας. Είναι πολύ πιο αποδοτικό να αφιερώνουμε λίγο από τον καθημερινό μας χρόνο στην ενημέρωση των άλλων αγορών ώστε να μπορέσουμε να αποκτήσουμε μια γενικότερη εικόνα. Την εικόνα του εξωτερικού παρατηρητή, που είναι αποδεδειγμένο (ακόμη και στην Φυσική) ότι είναι κρυστάλλινα καθαρή!

Κι αφού αντιληφθούμε ότι πρέπει να αλλάξουμε,

ας αλλάξουμε!