FOCUS: Δημιουργώντας συμπεριληπτικές τάξεις ξένων γλωσσών

Ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα που πρέπει να αντιμετωπίσουν οι δάσκαλοι ξένων γλωσσών σήμερα είναι το φράγμα που δημιουργούν οι μαθησιακές δυσκολίες. Μαζί με τα προβλήματα για τα οποία τα παιδιά πρέπει να λάβουν βοήθεια, πρέπει να λάβουμε υπόψη πόσο εύκολα μπορούν οι τάξεις να χωριστούν ακούσια, σύμφωνα με τις ικανότητες, και επομένως, να δημιουργηθεί ένα χαοτικό περιβάλλον, δύσκολο να διαχειριστεί και συνεπώς να διδαχθεί. Ωστόσο, οι ειδικοί επιμένουν ότι η συμπεριληπτική εκπαίδευση είναι το κλειδί. Συνεπώς, το έργο μας, FOCUS, έχει στρέψει το βλέμμα του στη δημιουργία συμπεριληπτικών αιθουσών ξένων γλωσσών προς όφελος όλων των εμπλεκόμενων.

Γιατί, όμως, να επιλέξουμε τη συμπερίληψη όταν είναι πολύ πιο εύκολο να διαχωρίσεις τους μαθητές με δυσκολίες στο δικό τους μικρό γκρουπ; Η απάντηση βρίσκεται στα οφέλη τα οποία απολαμβάνουν όχι μόνο αυτοί οι μαθητές, αλλά και οι υπόλοιποι. Ορίστε μια συνοπτική λίστα:

  • Οι μαθητές μαθαίνουν να σέβονται ο ένας τον άλλον και να μην κρίνουν με βάση τις ικανότητες.
  • Οι μαθητές μαθαίνουν ο ένας από τον άλλον καθώς υπάρχουν ποικίλες αλληλεπιδράσεις.
  • Παρέχεται υποστήριξη σε ΟΛΟΥΣ τους μαθητές.
  • Ενισχύονται η συνεργασία και η φιλία καθώς είναι βασικές αξίες.
  • Δημιουργείται ένα γενικό θετικό κλίμα χωρίς αποκλεισμούς.

Το FOCUS, με όλα αυτά τα πλεονεκτήματα κατά νου, στοχεύει να βοηθήσει τους δασκάλους ξένων γλωσσών να δημιουργήσουν μια συμπεριληπτική αίθουσα, ασχέτως ικανοτήτων. Πώς όμως θα επιτευχθεί αυτό; Όλοι οι εταίροι του FOCUS εργάζονται αυτή τη στιγμή προς την ολοκλήρωση μιας ενημερωτικής ιστοσελίδας, γεμάτης με πηγές, άμεσα διαθέσιμης σε κάθε δάσκαλο ξένων γλωσσών.

Πρώτον, θα δημιουργήσουμε μια διαδικτυακή βάση δεδομένων με χρήσιμες μεθόδους και βέλτιστες πρακτικές. Οι δάσκαλοι θα μπορούν να ψάξουν ανάμεσα σε ποικιλία υλικού που έχει διερευνηθεί και να επιλέξουν αυτό που καλύπτει τις ανάγκες της δικής τους τάξης. Δεύτερον, θα παρουσιάσουμε εκπαιδευτικά παιχνίδια στον υπολογιστή για χρήση μέσα στην τάξη. Με αυτόν τον τρόπο, ενθαρρύνουμε μια διδακτική μέθοδο με βάση τα παιχνίδια η οποία είναι εκπαιδευτική όπως και διασκεδαστική και συμπεριλαμβάνει όλους τους μαθητές. Και τρίτον, θα παράσχουμε μια σειρά διαδικτυακών εκπαιδευτικών μαθημάτων για τους ενδιαφερόμενους. Με επίκεντρο τη συμπερίληψη, το έργο μας σκοπεύει να εκπαιδεύσει εκ νέου δασκάλους ξένων γλωσσών στη διδασκαλία μαθητών ηλικίας 6 έως 12 χρονών με μαθησιακές δυσκολίες. Οποιοσδήποτε δάσκαλος ενδιαφέρεται θα έχει όλες τις πληροφορίες διαθέσιμες με το πάτημα ενός κουμπιού.

Όλα τα πιθανά προβλήματα μέσα σε μια τάξη μπορούν να επιλυθούν από τους εκπαιδευτικούς εφόσον είναι κατάλληλα εξοπλισμένοι. Με την παροχή βοήθειας στους δασκάλους ξένων γλωσσών, το έργο μας, FOCUS, επιχειρεί να περιορίσει, και γιατί όχι να εξαλείψει, όλα αυτά τα προβλήματα που προκύπτουν όταν διδάσκουν μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες. Το FOCUS έχει σχεδιαστεί να ενθαρρύνει τα συμπεριληπτικά περιβάλλοντα ενώ την ίδια στιγμή να βοηθάει τους νεαρούς μαθητές να κατορθώνουν το στόχο της μάθησης ξένης γλώσσας.

Κύλιση στην κορυφή